lördag 22 november 2008

Förlossningsberättelse.

Torsdagen den 20 Nov, har inte sovit en blund inatt har varit tokorolig för det där med att det är för lite fostervatten inne hos den lilla. bebisen har inte rört sig alls.

Jag ringer till förlossningen & får komma in klockan 08.

08.00 Blir mottagen och vi får komma in i sal 102. Blir direkt kopplad till en kurva som är jättefin.

Barnmorskorna diskuterar mig & kommer fram till att de ska sätta igång mig med Gel. SKÖNT, att få veta att vi får stanna & snaaart träffa den lille därinne.

MEN säger dem, att det kan ta upp till 3 omgånger gel läggning innan det börjar hända nåt (= 6tim gånger 3) Huga!!

Men sagt & gjort så kör de in Gel i mig, jag måste ligga still i 1 timma.

Efter 10 Min har jag värkar, & de gör ONT! (tji fick dem)vill bara ställa mig upp & gå omkring men måste ju som sagt ligga still i 1 timma.

ca 13.00 får jag äntligen röra på mig, vi går ner till cafét så Tommy kan få mat i sig.

14.30 Tillbaka & får lägga mig ner igen med kurva, lika mycket värkar som förut varken mer eller mindre.

16.20 Öppen cirka 2 cm, diskussion om att de ska in & sticka hål så att vattnet går, då jag inte får värre värkar än de jag har.

17.30 sticker de hål & vattnet forsar ut. En skalp sätts på caspians huvud.Det gör jätteont! HUGA ( som en inhoppare sedan "råkar" dra bort!!*morr*)

18.20 kraftigare värkar nu.

20.30 pratar med Bm om smärtlindring & vad jag ska ta. Bestämmer mig tillslut för Kvaddlar, det skulle jag aldrig gjort. FY vad det gjorde ont att få dem & sedan hjälpte de INTE ett dugg! Då vart jag superless på skiten.

21.30 Nattpersonalen kommer, de är underbara!

22.15 öppen cirka 3 cm & jag dööör har jag inte öppnat mig mera!!?? Har nu sjukt ont & skriker att jag bara vill gå hem & sova, gråter gör jag hela tiden nu. provar lustgasen men den hjälper ju inte ett jävla skit.

23.00 pratar/skriker med Åt? den underbara Barnmorskan om EDA jag vill ju egentligen inte ta den bedövningen pga att jag e så sjukt spruträdd. Men efter övervägande(två värkar??) så skriker jag att " jag ska ha den där förbannade bedövningen NU!!! haha

23.30 lägger narkosläkaren EDA. (varför tog jag inte den för flera tim sen????) Värkarna gör inte alls lika ont utan har blivit mer tryckande. Mina ben skakar efter alla spänningar, jag ser ut som nåt hämtat ur Excorsisten. HAha

01.00 öppen 9 cm!!! äntligen!

01.09 blir jag kopplad till dropp för att få lite mera värkar/krystvärkar.

01.30 måste kissa men är så bedövad att jag inte kan. BM får göra det åt mig, trevligt. haha

nu varierar jag mig i olika ställningar, sitter, står , bakofram osv...

01.50 krystvärkarna är här! men det känns som om ungen aldrig ska komma ut!

01.57 föder jag Caspian ståendes. rätt häftigt krysta inte ens för jag orkade inte , haha, han bara liksom "ploppa" ut.

Total blödning 300 ml & inte ens ett skrubbsår.

Caspian Ingvar Petersson Forssén

2890

48 cm lång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar