fredag 5 mars 2010

Överstimulerande värld.

Varför skaffar folk barn om de ändå inte kan ta hand om dem?

Istället för att ge barnet NÄRHET, KÄRLEK & OMTANKE. Köper de närheten till barnet genom diverse saker. Sånt som låter, snurrar, gungar, vaggar, blinkar and so on and on! Det är ju JÄTTEBRA med alla dessa saker ungen sover ju HELA NATTEN då ju, ja det är inte så att den blir totalt jävla slut i skallen o somnar utav utmattning då? Och så slipper man ju umgås med sitt barn! & javisst ja har man ett väldigt AKTIVT(Överstimulerat??) barn så bara måste man ju ha 100 aktiviteter för barnet så att mamma och pappa slipper ta hand om all denna energi.

Små nyfödda bebisar som springer runt med sin mamma på stan, skriker efter en lugn famn, lite tröstande ord, mammas varma närhet, mammas doft.  Snälla ni kan ni inte bara ta en paus i ert liv. stanna upp, andas, LEV, NJUT, den första tiden går så fort, ni anar inte vad ni missar.

Jag har legat sömnlös hela jävla natten, alla dessa tankar, jag blir TOKIG!

Men jag måste lära mig att - jag kan inte rädda alla världens barn, men man kanske kan börja någonstans?

Så undrar folk varför barnen får alla dessa bokstavs"sjukdomar", allergier osv. jesus.

Kan folk sluta skaffa barn för nöjets skull?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar