lördag 29 maj 2010

Äntligen hemma!

Helvetet började i onsdags natt, vi vaknar utav att caspian är jätteledsen, nånting är inte som det ska. jag känner på han & han är varm plus att han är helt svullen på ena sidan utav kinden/halsen.. Jag säger åt karln att kasta sig in i bilen, men han vill såklart ringa 1177 först, sagt o gjort, som vanligt ordinerar de AVVAKTA .. jää right. Han fick åka ändå , efter en 30 min på akuten blir Caspian inlagd, det verkar som att det var rätt så allvarligt.. Jag sitter hemma & gnager sönder naglarna, Tristan sover ovetandes i sängen. När Tommy väl får veta vart vi ska osv så åker han hem & hämtar mig(jag har under tiden packat väskan inför en natt på sjukan, ringt till min bror som fick agera sovande barnvakt) Väl på sjukan får vi ett rum nr 103. Ingen svarar på våra frågor, ingen vet vad det är för fel på vår son, nästkommande morgon tror de att han har påssjukan = SMITTOSAMT vi får inte lämna rummet på hela jävla dagen & ungen som inte fattar att han är megasjuk klättar på väggarna.. Vi träffar tillslut en vettig läkare som förklarar vad det är ( eller va de tror att det är, vi har i dagens läge fortfarande inte 100 % fått klarhet i vad det är provsvaren tar ca 1 vécka att få) han tror iaf att det är något vid namn ÖRONSPOTTSKÖRTELINFLAMMATION , denna körtel vid örat har alltså samlat på sig en enorm vätska o svullnat upp den är cirka 7 cm lång & 4 cm bred plus en svullnad på det, så ni kan ju bara tänka er hur det såg ut!

Vi tillhör alltså ÖRON men får under hela våran vistelse (ONS-LÖR) ligga på BAVA där de inte bryr sig ett skit om oss(de hoppar över oss vid ronderna & kommer inte in o presenterar sig när de byter skiftpar) Bava verkar alltså inte så förtjusta i att vi får ligga där utan är fördetmesta jävligt snäsiga & tjuriga, det enda ord vi utbyter är när de kommer in & sprutar in antibiotika i min sons arm ( 3 ggr om dagen 03.00, 11.00, 19.00 ) Vi kände oss inte så himla välkommna, första dagen fick vi inte ens frukost riktigt jävla illa. det fanns tv på rummet & en dvd så den snurrade rätt så bra där... SOM TUR VAR övertalade jag läkaren om att få åka hem på "permiss" mellan 11.00 - 19.00 om dagarna, sagt o gjort & jag hade nog inte pallat det annars! Igår fredags var agnes här, det var väldigt trevligt det får vi göra om fler ggr! Vi bjöd på grillat & tog det rätt lugnt.  Idag vart vi tillsut utskriva efter en väntan på 4 TIMMAR på EN läkare från öron .. han vart inkallad på akutOP. Vad härrligt att man har 1 läkare på ett sånt stort sjukhus som Linköpings US? Mycket besannades om sjukhuset under min  vistelse där & jag drar mig för att åka dit igen.

Tommy & Tristan hade det rätt fullt här hemma, Tristan hade PIRATkalas 10 ungar var bjudna & alla kom & hade det såååå kul Jag & caspian vart hämtade utav farmor & spenderade resten utav dagen där, nu är vi hemma & fisen har äntligen fått bada & sover nu gott i sin egna säng! 1a dosen pencillin har vi fått i han & vi håller tummarna för att det är rätt sort & att körteln fortsätter minska.

Det vart lite rörigt skrivet här men om ni har några frågor, kommentera!

caspian hade med sig alla Blixten bilarna iaf. (bandaget har han över där de satte in nålen , han var jätteduktig & rörde den faktiskt ingenting!)

Eget täcke & Kudde är ett MÅSTE!

Står & hänger. Det var ett riktigt trist rum, inga färger inget barnanpassat alls & då är det BAVA vi snackar om.. riktigt värdelöst!

Har gått & satt sig i vagnen & vill åka hem, pluttisen då!

Ligger i sängen & kollar ¨på film!

Utsikt mot vårt förra hem , stolplyckan.

Puss mamma!

Kikar på tvn..

Min pirat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar