lördag 19 februari 2011

Jag snappar upp 2 till då! Enjoy!

Dag 4 - Mina föräldrar
Dag 5 - Mina syskon

---------------------------------------------

Jag har skrivit om min mamma i inlägg nedanför, hon finns inte längre i mitt eller min familjs liv. Min pappa bor på landet i ett stort herrgårdshus alldeles själv. Han är den finaste pappsen man kan ha! Han är en kapten & en sån där pappa "som kan & vet allt" (tror han)! haha. Han håller på med båtar & i hela vårt liv har vi haft båt, jag är uppväxt på sjön & spenderade alla mina somrar där som barn. Pappa har även byggt en egen båt , med hjälp utav oss alla syskon. Det är en riktig tjusig skuta! I trä , ett riktigt sjörrövarskepp. Han vill dock ha ett större som han kan bosätta sig i & spendera resten utav sitt liv i tillsammans med sin flickvän "Bubblan". Min pappa är en "träsnidare" eller vad heter det? Han är även Vedisk astrolog & Vegan. Han kan det mesta om människokroppen & mer därtill, vill man hitta saker man slarvat bort- ringer man pappsen- vill man veta vilka vägar i livet man ska välja.- ringer man pappsen. Han kan som sagt det mesta!

---------------------------------------------

Mina syskon, Jag har 3 st helsyskon & 2 st halvsyskon.

Jag börjar med äldst först.

Zanna är min enda syster, vi har alltid bråkat aldrig direkt gillat varandra, förrens nu när vi växt upp & fått förklarat för oss hur det egentligen var. Hon bor långt bort, ända nere i skåneland. jag saknar henne något så otroligt, det finns inget bättre än att ha sin syster nära. Det är något jag saknar. Men vi försöker & ses iaf en 6 gånger per år iaf & prata med varandra via msn & telefon. Hon är stark min syster har gått igenom det mesta, precis som mig, och ändå fått sig ett hyffsat liv, visst är vi kantstötta utav vad vi fått gå igenom men trots det har vi fått det vi strävat efter. Hon är 26 år alltså 3 år yngre än mig & det var alltid hon som var elak mot mig när vi var små, haha! Jag har än idag märken ifrån när hon bet mig när vi var små Hon älskar djur & behandlar dem som sina barn(helt sjukt enligt mig men men) haha! Hon älskar inredning & sitt utseende 

Sedan har vi Sebastian aka Sebban. Han är 24 år tror jag? Han & hans sambo med barnet Celine bor nästan grannar med oss el iaf i samma område, Han är en rätt tystlåten kille som inte gör så mcyket väsen av sig... Han är snäll, nästan för snäll ibland & ställer nästan alltid upp! Min relation med mina 2 äldsta bröder är inte så värst bra, de var så små när mina föräldrar separerade & sedan bodde vi inte tillsammmans någonting nästa då jag vart utkickad hemifrån utav min mamma då jag var 15 bast & fick klara mig själv... Nu har vi väl hittat tillbaka till varandra lite luftigt sådär, men umgås mest på födelsedagar osv..

Sedan kommer Simon - Kocken , han jobbar på en känd resturang här i stan & jag vill tycka att det är pga mig han är där han är! haha Under hans första år där bodde han hemma hos mig & Tommy(om han inte bott hos oss hade han inte fått det jobb han har idag)  sedan sparkade vi ut han när vi flytta hit till radhuset, haha! Han fick lära sig & stå på egna ben även han & jag tycker han har lyckats rätt så bra ändå! Han älskar AIK & Alkohol!

Sedan har vi de små som bor hemma hos mamma - Filip som är 11 år iår & Mellvin som är 8 år iår, de har jag nästan ingen kontakt alls med då jag aldrig någonsin ens bott under samma tak som dem. De fattar nog inte ens att vi är syskon! Jag vet att de gillar fotboll & den äldsta är rätt duktigt påt åxå.

Hepp hepp thats it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar