torsdag 21 januari 2010

Alla barn är Allas Barn?

Jag & min Kollega diskuterade detta häromdagen.

Anta att du är tex, på en lekplats, du ser ett annat barn ta sönder något även ditt egna barn ser detta, vad gör du då? Skiter du i det? Eller går du fram till detta barn & talar om att såhär gör man faktiskt inte.

Nuförtiden är det TABUBELAGT att SÄGA ÅT ANDRAS BARN, BULLSHIT alla barn är allas barn, om jag ser en unge stå & förstöra något är de klart som f*n att jag går fram & säger åt H*n!? Hur tror ni att erat egna barn reagerar om DU inte säger åt det andra barnet, jaha mamma tycker att det är OK att man får göra så...

Jag skulle tycka det var guld värt om någon annan kunde säga åt Tristan om han gjorde något dumt. Men näää sånt vågar inte folk göra nuförtiden för då kan ju andra föräldrar "BLI SURA"

Va tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar