onsdag 2 mars 2011

Mars månad, Djävulens verk!

Denna månad kunde inte startat bättre!
En dryg fet jävla räkning från Linköpingskommun ang barnomsorgsavgift från 2008 som jag missräknat? på 6 papp, jo men tjena det har man ju i bakfickan bara sådär va!? Det som är drygt är att jag räknat & räknat & kan inte fatta hur det kan ha blivit fel? Det är RÄTT det jag skrivit men nånstans på vägen har jag enligt dem tjänat 7 papp mer än vad det står på pappret.. very strangeeeeee...

Och sen har vi diskmaskinen som har pajjat igen & orsakat vattenläcka här hemma, & när vi flytta in trodde vi den hängde med huset, nehe då den är inte stångåstadens utan en gammal gubbes som bodde här för typ 20 år sen, och det får vi reda på nuuuuu. Tjena stångåstaden!
Så då måste vi köpa en ny diskmaskin åxå. Där va den sommarbudgeten! Hej makaroner & Korv!

Tillåt mig skratta eller gråta.
Men visst är det så när man äntligen kommit till en fas i livet där allt går som på räls då ska det komma små små gupp(för pengar va e väl det, det viktiga är ju att familjen är frisk!) Som kan göra en så spak & orkeslös... Bara & bita i det sura äpplet & köra på!

1 kommentar:

  1. Känner igen det där du... det får inte gå för bra, för då kommer det massa skit. Som förra julen när jag jobba som en idiot o tjäna 23000 - WOHOOO!!!! SHOPPA!!!! Neeee då fick jag en csn-räkning på 7000 som ja trodde de hade dragit på mina utbetalningar, men icket, det hade de sparat ihop till en fin liten räkning åt mig. Du får se det positiva i det hela - efter regn kommer solsken! Snart kommer sommaren och solen och då känns allt mycket enklare! =) KRAM

    SvaraRadera